متولد همین امروز

(به بهانه ی شصت سالگی رحماندوست و حضور ایشان در یزد )

 رضا بردستانی
«در نخستین‌ روز تیرماه‌ 1329در همدان‌ به‌ دنیا آمدم. كودكی‌ قابل‌ ذكری‌ نداشتم. مثل‌ همهِ‌ بچه‌ها بازی‌ می‌كردم‌ و درس‌ می‌خواندم. اسباب‌بازی‌ مهمی‌ نداشتم. وسیلهِ‌ بازی‌ فردی‌ من‌ جوی‌ آب‌ توی‌ كوچه‌ بود. سدّی‌ جلو خانه‌مان‌ می‌ساختم‌ و حركت‌ آب‌ را به‌ سوی‌ درختهای‌ حاشیهِ‌ جوی‌ هدایت‌ می‌كردم. حوضچه‌ای‌ هم‌ پدید می‌آمد كه‌ من‌ پاچهِ‌ شلوارم‌ را بالا بزنم‌ و پاهایم‌ را در خنكی‌ آب‌ حوضچه‌ بازی‌ بدهم.»
آن روی سکّه ی زندگی مهدی آذر یزدی ! این اعتقاد شخصی من است. 29 سال پس از مهدی آذر یزدی به دنیا آمده است امّا در پیمودن روند طبیعی زندگانی پر فراز و نشیبش موفق بوده است. 114 اثر چاپ شده دارد و ده ها اثری که خیلی زود اسیر کاغد و مرکب چاپخانه خواهند شد.
مهربان است و فهیم، ارتباط با او -اگر قصد و غرضی نداشته باشی- سخت نیست، شعر و ادبیات این مرز و بوم به او نیز مدیون است!. اهل خدمت صادقانه و بی منّت است. دوستی است که با تمام بزرگی نام و جایگاه؛ در کنارش احساس امنیّت و آرامش می نمایی.
رحماندوست آذر یزدی را دوست خود می دانست و هم اکنون نیز در ذهن و یاد او کمک به سر و سامان گرفتن آثار آذر جایگاه ویژه ای دارد. قول همه جور همکاری به خاطر پیشبرد اهدافی که دبیرخانه بنیاد آذر یزدی دارد، داده است و امید واریم بتوانیم با راهنمایی های او خیلی از کارهای انجام نشده پیرامون آذر را به انجام برسانیم.
عصر پنج شنبه ، دهم تیرماه او به یزد می آید، جلسه ی نقدکتاب، مکان قطعی هنوز اعلام نشده است امّا در یکی از دو مکان سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی امام علی (ع) یا تالار فرهنگ این نشست انجام خواهد شد.موضوع جلسه ی نقد کتاب بررسی هشت کتاب نوشته محمد جواد انصاری فر در حوزه ی ادبیات کودک و نوجوان می باشد حضور علاقمندان در این جلسه می تواند دستاوردهای زیادی را در بر داشته باشد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا